Title: Об эффективности применения воркаута в физическом воспитании учащихся 10-11-х классов
Other Titles: On the effectiveness of the workout in the physical education of students in grades 10–11
Authors: Тозик, О.В.
Keywords: физическое состояние
физическая подготовленность
воркаут
старшеклассники
секционные занятия
физическое воспитание
physical condition
physical fitness
workout
senior school students
sports classes
physical education
Issue Date: 2021
Publisher: Белорусский государственный университет физической культуры
Citation: Тозик, О.В. Об эффективности применения воркаута в физическом воспитании учащихся 10-11-х классов = On the effectiveness of the workout in the physical education of students in grades 10–11 / О.В. Тозик // Ученые записки Белорусского государственного университета физической культуры. - 2021. - Вып. 24. - С. 264-271.
Abstract: В работе представлены результаты применения воркаута на секционных занятиях в школе. Проведен анализ физического состояния учащихся старших классов г. Ветка. Экспериментально доказана эффективность использования упражнений воркаута в физическом воспитании учащихся 10–11-х классов, проживающих в г. Ветка. В ходе педагогического эксперимента определены особенности динамики показателей физической подготовленности старшеклассников. The work presents the results of the use of workout in sports classes at school. An analysis of the physical condition of senior school students in the town of Vetka has been carried out. The effectiveness of the use of workout exercises in the physical education of students of the 10–11th grades living in the town of Vetka has been experimentally proved. In the course of the educational experiment, the features of the dynamics of the physical fitness indicators of senior school students have been determined.
URI: http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/37857
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тозик_Об_эффективности_применения.pdf900.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.