Title: Интеграция социокультурного аспекта в обучении английскому языку
Other Titles: Integration of the sociocultural aspect in education in english language
Authors: Починок, Т.В.
Keywords: социокультурная компетенция
этнопсихологические особенности
речевое поведение
стратегии
sociocultural competence
ethnopsychological features
speech behavior
strategies
Issue Date: 2017
Publisher: Чувашский государственный педагогический университет им. И. Я. Яковлева
Citation: Починок, Т.В. Интеграция социокультурного аспекта в обучении английскому языку = Integration of the sociocultural aspect in education in english language / Т.В. Починок // Интеграция в образовании : проблемы и пути решения : сб. науч. статей. – Чебоксары : Чувашский гос. пед. ун-т, 2017. – С. 16-20.
Abstract: В статье рассматривается интеграция социокультурного аспекта в обучении английскому языку. На примере этнопсихологической особенности сохранение личного пространства автор рассматривает, каким образом данная особенность проявляется в англоязычном речевом поведении, что необходимо учитывать в процессе обучения студентов языкового вуза межкультурному общению с носителями изучаемого языка. The article deals with the integration of the sociocultural aspect in teaching English. On the example of the ethnopsychological peculiarity of preserving personal space, the author examines how this feature manifests itself in Englishspeaking speech behavior, which must be taken into account in the process of teaching language university students to intercultural communication with native speakers of the language being studied.
URI: http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/34801
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Починок_Интеграция.pdf203.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.