Title: The Current State and Development of Inclusive Education in Belarus. A Case Study Using the Mozyr District (Polesye Region) as an Example
Authors: Valetov, V.V.
Lebedzeu, M.A.
Zhurlova, I.V.
Paliyeva, T.V.
Валетов, В.В.
Лебедев, Н.А.
Журлова, И.В.
Палиева, Т.В.
Keywords: инклюзивное образование
система специальной педагогики
специальные потребности развития
отношение попечительства
профессиональный опыт
Inclusive education special developmental needs
the system of special education
Center for Correctional and Developmental Training and Rehabilitation
foster care
professional experience
包容教育
特殊教育体系
惩教发展培训和康复中心
特殊发展需求
寄养
专业经验
inklusive Bildung
System der Sonderpädagogik
spezielle Entwicklungsbedürfnisse
Pflegeverhältnis
professionelle Erfahrung
Issue Date: 2018
Citation: Valetov, V.V. The Current State and Development of Inclusive Education in Belarus. A Case Study Using the Mozyr District (Polesye Region) as an Example / V.V. Valetov, M. Lebedzeu, I. Zhurlova // International Dialogues on Education, 2018, Volume 5, Number 1. - pp. 27-37.
Abstract: Статья представляет актуальное состояние и тенденции развития интегративного образования в регионе Полесья (Исследование на конкретном примере Мозырского района, Гомельская область, Республика Беларусь), основываясь на аналитических и статистических данных. Показывается роль Центра образования и реабилитации в реализации процесса образования и социализации лиц с особыми потребностями развития. Акцентируется внимание на возможностях повышения уровня профессионализма патологов речи в работе со студентами с ограниченными возможностями. Также становиться очевидной роль международного проекта «Подготовка и переподготовка учителей и менеджеров образования в контексте многообразия» при образовании интегративной культуры специалистов системы образования = : The article presents the current state and tendencies in the development of inclusive education in the Polesye region, the Gomel region, the Republic of Belarus), based on analytical and statistical data. The role of the Center for Correctional and Developmental Training and Rehabilitation in the implementation of the educational process and socialization of individuals with special developmental needs is revealed. The ways of increasing the level of speech pathologists’ professionalism in working with disabled students are highlighted. The role of the international project “Training and retraining of teachers and education administrators in the environment of diversity” in the formation of an inclusive culture of education system specialists is noted = : 在白俄罗斯地区包容教育的 现状与发展。以 Mozyr 地区(Polesye 地区)为例的一项案例研究): 文章根据分析和统计数据,介绍 了 Polesye 地区的包容教育发展的现状和趋势 (白俄罗斯共和国 Mozyr 地区和 Gomel 地区的一项案例 研究)。 在惩教,发展训练和康复中心,展示了在实施具有特殊发展需要的教育过程中以及个体社会 化方面所起到的作用。 强调了言语病理学家在与残疾学生互动时的专业水平提高的方式方法。国际 项目“教师和教育管理人员在多样性环境中的培训与再培训”在形成教育体系专家的包容性文化方面所 起到的作用得到了注明 = Der Artikel stellt den aktuellen Stand und die Tendenzen der Entwicklung der integrativen Bildung in der Region Polesye (Fallstudie des Bezirks Mozyr, der Region Gomel, der Republik Weißrussland), basierend auf analytischen und statistischen Daten, dar. Es wird die Rolle des Zentrums für Bildung und Rehabilitation bei der Umsetzung des Bildungsprozesses und der Sozialisierung von Personen mit besonderen Entwicklungsbedürfnissen aufgezeigt. Die Möglichkeiten zur Erhöhung des Niveaus der Professionalität der Sprachpathologen in der Arbeit mit behinderten Studenten werden hervorgehoben. Die Rolle des internationalen Projekts "Ausbildung und Umschulung von Lehrern und Bildungsadministratoren im Umfeld der Vielfalt" bei der Bildung einer integrativen Kultur von Spezialisten des Bildungssystems wird ebenso deutlich gemacht.
URI: http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/63718
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valetov, Mikalai Lebedzeu.pdf746.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.