Title: | Уровень эмоционального интеллекта как фактор успешности разрешения конфликтных ситуаций подростками |
Other Titles: | The level of emotional intelligence as a factor of success of conflict resolution teenagers |
Authors: | Короткевич, О.А. Иванова, И.Н. |
Keywords: | конфликтная ситуация конфликт эмоциональный интеллект подросток стиль разрешения конфликтной ситуации conflict situation conflict emotional intelligence teenager style of resolving a conflict |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Гомельский государственный университет имени Ф.Скорины |
Citation: | Короткевич, О.А. Уровень эмоционального интеллекта как фактор успешности разрешения конфликтных ситуаций подростками = The level of emotional intelligence as a factor of success of conflict resolution teenagers / О.А. Короткевич, И.Н. Иванова // Вестник ГГУ : сетевой электронный научный журнал. - 2017. - № 3. - С. [1-8]. |
Abstract: | Статья посвящена изучению стратегий разрешения подростками конфликтных ситуаций. Эмпирическое исследование в частности направлено на изучение взаимосвязи эмоционального интеллекта и стиля разрешения конфликтных ситуаций подростками. Практическая значимость исследования определяется возможностью использования его результатов в психопросветительской и психопрофилактической работе психолога с подростками. Тhe article is devoted to the study of strategies for dealing with adolescents in conflict situations. Empirical research in particular is aimed at examining the relationship of emotional intelligence and conflict resolution Teens. Practical significance of the research lies in the potential use of its results in psihosomaticheskoy and psycho-prophylactic work of the psychologist with adolescents |
URI: | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/17417 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Короткевич_Уровень_эмоционального.pdf | 363.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.