Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Старченко, В.Н. | - |
dc.contributor.author | Метелица, А.Н. | - |
dc.contributor.author | Starchenko, V.N. | - |
dc.contributor.author | Metelitsa, A.N. | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-06T06:48:44Z | - |
dc.date.available | 2022-01-06T06:48:44Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Старченко, В.Н. Методология формирования потребностно-мотивационно-ценностной сферы физической культуры учащихся / В.Н. Старченко, А.Н. Метелица // Веснік Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта. – 2021. – № 3 (112). – С. 49–56. | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/32177 | - |
dc.description.abstract | Важной задачей физического воспитания в учреждениях образования Республики Беларусь является формирование потребностно-мотивационно-ценностной сферы (ПМЦС) физической культуры учащихся. Очевидно, что процесс формирования данной сферы физической культуры учащихся требует разработки соответствующей методологии. Цель статьи – разработать в рамках системного, деятельностного, культурологического и технологического подходов методологию формирования потребностно-мотивационно-ценностной сферы физической культуры учащихся, включающую в себя философский, общенаучный и конкретно-научный уровни. An important task of physical training at education establishments of the Republic of Belarus is shaping the need and motivation-value sphere {NMVS) of students’ physical training. Apparently, the process of shaping NMVS of students’ physical training requires the development of the corresponding methodology. The purpose of the article is to develop the methodology of shaping the need and motivation-value sphere of students’ physical training within the system, activity, cultural and technological approaches. The methodology includes the philosophic, the general scientific and the definite scientific levels. | ru |
dc.language.iso | Русский | ru |
dc.publisher | Віцебскі дзяржаўны універсітэт імя П.М. Машэрава | ru |
dc.subject | физическая культура | ru |
dc.subject | потребностно-мотивационно-ценностная сфера | ru |
dc.subject | диалектический идеализм | ru |
dc.subject | системный подход | ru |
dc.subject | деятельностный подход | ru |
dc.subject | культурологический подход | ru |
dc.subject | технологический подход | ru |
dc.subject | управление | ru |
dc.subject | physical training | ru |
dc.subject | the need and motivation-value sphere | ru |
dc.subject | dialectical idealism | ru |
dc.subject | system approach | ru |
dc.subject | activity approach | ru |
dc.subject | cultural approach | ru |
dc.subject | technological approach | ru |
dc.subject | management | ru |
dc.title | Методология формирования потребностно-мотивационно-ценностной сферы физической культуры учащихся | ru |
dc.title.alternative | Methodology of shaping The need and motivation-value sphere Of students’ physical training | ru |
dc.type | Article | ru |
dc.identifier.udk | 796.011.3:316.628.2:796-057.87 | - |
dc.root | Веснік Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта | ru |
dc.placeOfPublication | Віцебск | ru |
dc.number | № 3 (112) | ru |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Старченко_Методология_формирования.pdf | 953.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.