Title: | Проблема овладения социокультурными знаниями в процессе обучения межкультурному общению |
Other Titles: | Acquiring sociocultural knowledge while teaching intercultural communication |
Authors: | Починок, Т.В. Pochinok, T.V. |
Keywords: | социокультурные знания межкультурное общение этнопсихологические особенности культуроведчески насыщенный текст ценностная капсула sociocultural knowledge intercultural communication ethnopsychological features cultural text value capsule |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Гжельский государственный университет |
Citation: | Починок, Т.В. Проблема овладения социокультурными знаниями в процессе обучения межкультурному общению = Acquiring sociocultural knowledge while teaching intercultural communication / Т.В. Починок // Вестник ГГУ : сетевой электронный научный журнал. - 2017. - № 5. - С. [1-5]. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема овладения социокультурными знаниями при помощи культуроведческих текстов, определяемых как «ценностные капсулы». Обоснована актуальность темы исследования для эффективного обучения межкультурному общению. Рассмотрен методический потенциал культуроведчески насыщенных текстов – «ценностных капсул» – как основы для овладения знаниями этнопсихологических особенностей носителя изучаемого языка. The article deals with the problem of acquiring sociocultural knowledge using cultural texts, defined as "value capsules". The relevance of the research topic for effective teaching of intercultural communication is substantiated. The methodical potential of cultural texts – "value capsules" – is considered as the basis for acquiring the knowledge of the ethnopsychological characteristics of the target language being studied. |
URI: | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/34836 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Починок_Проблема_овладения.pdf | 114.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.