Title: | Сравнительный анализ технической подготовки баскетболисток на различных этапах обучения |
Other Titles: | Comparative analysis of technical training of basketball players at different stages of learning |
Authors: | Бондаренко, К.К. Минковская, З.Г. Азимок, О.П. Bondarenko, K.K. Minkovskaya, Z.G. Azimok, O.P. |
Keywords: | техническая подготовка техника нападения техника защиты баскетбол контрольные тесты technical training attack technique defense technique basketball control tests |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Чувашский государственный аграрный университет |
Citation: | Бондаренко, К.К. Сравнительный анализ технической подготовки баскетболисток на различных этапах обучения = Comparative analysis of technical training of basketball players at different stages of learning / К.К. Бондаренко, З.Г. Минковская, О.П. Азимок // Актуальные проблемы физической культуры и спорта в современных социально-экономических условиях : материалы Междунар. науч.-практ. конф., 20-21 января 2022 г. – Чебоксары-Ташкент : Чувашский ГАУ, 2022. – С. 381-385. |
Abstract: | В статье рассматривается методика технической подготовки баскетболисток на различных этапах обучения. Проведен сравнительный анализ уровня технической подготовленности баскетболисток Учреждения «Гомельский областной центр олимпийского резерва по игровым видам спорта» (ГОЦОР) группы начальной подготовки (НП-2) и учебно-тренировочной группы (УТГ-1). The article deals with the technique of technical training of basketball players atvarious stages of learning. A comparative analysis of the level of technical readiness of basketball players of the Institution "Gomel Regional Center of Olympic Reserve in Team Sports" (GRCORTS) of the initial training group (NP-2) and the educational and training group (UTG-1) was carried out. |
URI: | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/40916 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Бондаренко_Сравнительный.pdf | 486.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.