Title: Использование фразеологизмов в медиадискурсе
Other Titles: The use of idioms in media discourse
Authors: Берещенко, Н.В.
Bereschenko, N.V.
Issue Date: 2022
Citation: Берещенко, Н.В. Использование фразеологизмов в медиадискурсе / Н.В. Берещенко // Студенческий вестник. – 2022. – № 43-1 (235). – С. 16-18.
Abstract: Данная статья рассматривает особенности использования фразеологизмов английского языка в медийном дискурсе информационных и новостных каналов видиохостинга YouTube. В статье приводятся определения понятий медиатекст, медийный дискурс, анализируется частотность употребления и функции фразеологических единиц в новостных медиатекстах на актуальные в англоязычных информационных каналах темы. = The article examines the features of the use of phraseological units of the English language in the media discourse of YouTube news channels. The article provides definitions of the concepts of media text, media discourse, analyzes the frequency of use and functions of phraseological units in news media texts on topics relevant to English-language news channels.
URI: http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/57585
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Берещенко_Использование.pdf490.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.