Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Станибула, С.А. | - |
dc.contributor.author | Stanibula, S.A. | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-20T09:49:24Z | - |
dc.date.available | 2023-04-20T09:49:24Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Станибула, С.А. Модель преодоления жизненных трудностей студентов из числа сирот / С.А. Станибула // Научное мнение. – 2023. – № 3. – С. 96-100. | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/59532 | - |
dc.description.abstract | В статье представлена модель преодоления жизненных трудностей студентов из числа сирот. Было определено, что интернатная среда выступает как дефицитарная, в которой формируется выученная беспомощность. Приемная и замещающая семья, напротив, выступает как компенсирующая среда, в которой формируются просоциальное адаптационное поведение. = The article presents a model for overcoming life difficulties of ophan students. It was determined that a boarding school acts as a deficit environment, in which learned helplessness is formed. A foster family, on the contrary, acts as a compensatory environment, in which prosocial adaptive behaviour is formed. | ru |
dc.language.iso | ru | ru |
dc.subject | сироты | ru |
dc.subject | приемная семья | ru |
dc.subject | студенты | ru |
dc.subject | адаптация | ru |
dc.subject | стресс | ru |
dc.subject | orphans | ru |
dc.subject | foster family | ru |
dc.subject | students | ru |
dc.subject | adaptation | ru |
dc.subject | stress | ru |
dc.title | Модель преодоления жизненных трудностей студентов из числа сирот | ru |
dc.title.alternative | The model of overcoming life difficulties of orphan students | ru |
dc.type | Article | ru |
dc.identifier.udk | 159.944.4.-058.862 | - |
dc.root | Научное мнение | ru |
dc.number | № 3 | ru |
dc.identifier.DOI | DOI 10.25807/22224378_2023_3_96 | ru |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Станибула_Модель.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.