Title: Взаимосвязь психологического климата в учебной группе с мотивацией студентов к обучению
Other Titles: Relationship of the psychological climate in the student group with the motivation of students to learn
Authors: Кожедуб, М.С.
Kozhedub, M.S.
Keywords: общество
социальная среда
социализация
малые группы
студенческий коллектив
обучение
мотивация
эмоциональный климат
психологическая обстановка
society
influence
social environment
socialization
small groups
student body
emotional climate
psychological situation
motivation
Issue Date: 2021
Citation: Кожедуб, М.С. Взаимосвязь психологического климата в учебной группе с мотивацией студентов к обучению / М.С. Кожедуб // Эпоха науки. - 2021. - №28. - С. 311-316.
Abstract: В статье рассматриваются основные аспекты социализации в молодежной среде и актуальные вопросы, связанные с психологическим состоянием личности в современном социуме. Показана, что важная роль в формировании личности принадлежит малой группе, через которую осуществляются связи индивида с обществом. Представлены данные, касающиеся психологического климата в учебной группе и установлена его взаимосвязь с мотивацией студентов факультета физической культуры к обучению в высшем учебном заведении. Тhe article examines the main aspects of socialization in the youth environment and topical issues related to the psychological state of the individual in modern society. It is shown that an important role in the formation of a personality belongs to a small group, through which the individual's ties with society are carried out. The data on the psychological climate in the study group are presented and its relationship with the motivation of students of the Faculty of Physical Education to study at a higher educational institution is established.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/65364
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кожедуб_Взаимосвязь.pdf99.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.