Title: Повышение творческой компетенции подрастающего поколения с помощью искусства оригами
Other Titles: Increasing the creative competence of the growing generation through the art of origami
Authors: Кушнерова, Э.М.
Кадол, Ф.В.
Kushnerova, E.M.
Kadol, F.V.
Keywords: творческое развитие
творческие компетенции
оригами
дошкольный возраст
методические приемы
creative development
creative competencies
origami
preschool age
methodological techniques
Issue Date: 2021
Citation: Кушнерова, Э.М. Повышение творческой компетенции подрастающего поколения с помощью искусства оригами / Э.М. Кушнерова, Ф.В. Кадол // Эпоха науки. - 2021. - №25. - С. 216- 220.
Abstract: Тема статьи затрагивает актуальные вопросы развития и совершенствования творческих способностей подрастающего поколения. Данная проблема занимает важное место в современных условиях изменчивости окружающего мира во всех его сферах: экономической, социальной, технической, научной, художественной, коммуникативной. Автор указал, что в этих условиях повышаются требования к активизации учебных занятий в государственных учреждениях образования, содействующих развитию качеств личности, необходимых в любой профессии, таких, как креативность, открытость новому опыту, умение находить оригинальные решения в нестандартных ситуациях, творческое отношение к действительности. Определен благоприятный период для развития творческих качеств личности – дошкольный возраст. Раскрыта необходимость занятий оригами в формировании творческих компетенций дошкольников. The topic of the article touches on topical issues of development and improvement of creative abilities of the younger generation. This problem occupies an important place in the modern conditions of the variability of the surrounding world in all its spheres: economic, social, technical, scientific, artistic, communicative. The author pointed out that in these conditions, the requirements for the intensification of training in state educational institutions are increasing, promoting the development of personality traits necessary in any profession, such as creativity, openness to new experience, the ability to find original solutions in unusual situations, and a creative attitude to reality. A favorable period for the development of creative personality traits is determined - preschool age. The necessity of origami classes in the formation of creative competencies of preschoolers is revealed.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/65367
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кушнерова_Повышение.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.