Title: | Личностное развитие студента в процессе обучения межкультурному общению |
Other Titles: | Personal development of the student in the learning process of intercultural communication |
Authors: | Починок, Т.В. Pochinok, T.V. |
Keywords: | иноязычное образование межкультурное общение социокультурная компетенция социокультурные способности социокультурные качества наблюдательность непредвзятост эмпатия коммуникативная гибкость восприимчивость вежливость foreign language education intercultural communication socio-cultural competence social skills social and cultural quality observation; fairness empathy communication flexibility sensitivity courtesy |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Гжельский государственный университет |
Citation: | Починок, Т.В. Личностное развитие студента в процессе обучения межкультурному общению / Т.В. Починок // Вестник ГГУ : сетевой электронный научный журнал. - 2017. - № 2. – С. [1-6]. |
Abstract: | В статье рассматриваются развивающий и воспитательный аспекты иноязычного образования. Автор подчеркивает значение данных аспектов для личностного развития учащихся в процессе изучения иностранного языка и определяет их содержание. Развивающий аспект иноязычного образования предполагает развитие социокультурных способностей. Воспитательный аспект включает воспитание социокультурных качеств студента. Тhe article discusses the developmental and educational aspects of foreign language education. The author emphasizes the importance of these aspects for personality development of the students in the process of learning a foreign language and determines their content. Educational aspect of foreign language education involves the development of social abilities. Educational aspect includes the education of social and cultural qualities of the student. |
URI: | https://elib.gsu.by/handle123456789/68653 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Починок_Личностное.pdf | 339.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.