Title: Cоциокультурная компетенция: этнопсихологический компонент
Other Titles: Sociocultural competence: ethnopsycological component
Authors: Починок, Т.В.
Pochinok, Tatiana
Keywords: межкультурное общение
социокультурная компетенция
этнопсихологические особенности
стратегии поведения
этнопсихологический компонент
intercultural communication
sociocultural competence
ethnopsycological peculiarities
strategies of behavior
ethnopsycological component
Issue Date: 2015
Citation: Починок, Т.В. Cоциокультурная компетенция: этнопсихологический компонент / Т.В. Починок // Ученые записки национального общества прикладной лингвистики. – 2015. – № 1(9). – С. 24-32.
Abstract: В статье рассматривается влияние этнопсихологических особенностей носителя языка на процесс межкультурного общения. Определены типичные этнопсихологические особенности, характерные для носителей разных лингвокультур. Выявлены основные стратегии поведения, в которых реализуются этнопсихологические особенности носителя языка. Уточнено содержание социокультурной компетенции и выделен этнопсихологический компонент, который включает социокультурные знания, умения, способности и качества, которые обучаемый должен приобрести в процессе обучения.= The article focuses on the impact of ethnopsychological peculiarities of a native speaker on the process of intercultural communication. The typical ethnopsychological peculiarities of the native speakers of different languages are defined. The basic strategies of behavior, which realize the ethnopsychological peculiarities of a native speaker, are singled out. The content of social competence is specified and ethnopsychological component is allocated which includes sociocultural knowledge, skills, abilities and qualities which a student should acquire through training.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/71805
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Починок_Социокультурная.pdf212.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.