Title: | Cоциокультурная компетенция: этнопсихологический компонент |
Other Titles: | Sociocultural competence: ethnopsycological component |
Authors: | Починок, Т.В. Pochinok, Tatiana |
Keywords: | межкультурное общение социокультурная компетенция этнопсихологические особенности стратегии поведения этнопсихологический компонент intercultural communication sociocultural competence ethnopsycological peculiarities strategies of behavior ethnopsycological component |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Починок, Т.В. Cоциокультурная компетенция: этнопсихологический компонент / Т.В. Починок // Ученые записки национального общества прикладной лингвистики. – 2015. – № 1(9). – С. 24-32. |
Abstract: | В статье рассматривается влияние этнопсихологических особенностей носителя языка на процесс межкультурного общения. Определены типичные этнопсихологические особенности, характерные для носителей разных лингвокультур. Выявлены основные стратегии поведения, в которых реализуются этнопсихологические особенности носителя языка. Уточнено содержание социокультурной компетенции и выделен этнопсихологический компонент, который включает социокультурные знания, умения, способности и качества, которые обучаемый должен приобрести в процессе обучения.= The article focuses on the impact of ethnopsychological peculiarities of a native speaker on the process of intercultural communication. The typical ethnopsychological peculiarities of the native speakers of different languages are defined. The basic strategies of behavior, which realize the ethnopsychological peculiarities of a native speaker, are singled out. The content of social competence is specified and ethnopsychological component is allocated which includes sociocultural knowledge, skills, abilities and qualities which a student should acquire through training. |
URI: | https://elib.gsu.by/handle123456789/71805 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Починок_Социокультурная.pdf | 212.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.