Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Яковлев, А.Н. | - |
dc.contributor.author | Врублевский, Е.П. | - |
dc.contributor.author | Стадник, В.И. | - |
dc.contributor.author | Кравченин, А.А. | - |
dc.contributor.author | Яковлева, М.А. | - |
dc.contributor.author | Глушенко, Н.А. | - |
dc.contributor.author | Yakovlev, A.N. | - |
dc.contributor.author | Vrublevskiy, E.P. | - |
dc.contributor.author | Stadnik, V.I. | - |
dc.contributor.author | Kravchenin, A.A. | - |
dc.contributor.author | Yakovleva, M.A. | - |
dc.contributor.author | Glushenko, N.A. | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-26T06:45:47Z | - |
dc.date.available | 2019-12-26T06:45:47Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Восприятие будущего в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью: проблемы и перспективы = Perception of future in physical education and sports process: problems and prospects / А.Н. Яковлев [и др.] // Теория и практика физической культуры. - 2020. - № 1. - С. 98-100. | ru |
dc.identifier.uri | http://elib.gsu.by/handle/123456789/7897 | - |
dc.description.abstract | Цель исследования – выявить психолого-педагогические особенности формирования восприятия будущего в юношеском периоде в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью. В исследовании приняли участие студенты дневного обучения 17–20 лет, обучающиеся в Смоленской академии профессионального образования (ОГБПОУ СмолАПО) и занимающиеся различными видами спорта (n=47). В определении креативности как черты характера приняли участие юноши (n=18) и девушки (n=17) г. Смоленска, ученики 10-го класса в возрасте 15-16 лет, посещающие спортивные секции по игровым видам. Результаты исследования и выводы. Определены уровни общего показателя осмысленности жизни, индекса общей жизненной удовлетворенности и иррациональных установок студентов вуза, выявлена корреляционная связь между шкалами иррациональных установок и уровнем индекса жизненной удовлетворенности. Objective of the study was to identify the psychological and pedagogical features of the formation of perceptions of the future in the youthful period in the process of physical education and sports activities. The study involved full-time students of 17–20 years old, studying at Smolensk Academy of Professional Education and involved in various sports (n = 47). In the definition of creativity as character traits, young men (n = 18) and girls (n = 17) from Smolensk, 10th grade students aged 15-16 years, attending sports sections by game types took part. Results of the study. The levels of the general indicator of meaningfulness of life, the index of general life satisfaction and the irrational attitudes of university students are determined, the correlation between the scales of irrational attitudes and the level of the index of life satisfaction is revealed. Conclusions. Studies have shown that in the 10th grade, students with a hyperthymic type of accentuation come out in first place (34%). 23% belong to the cyclothymic type of personality accentuation, and the emotive type is typical for 20 percent of school graduates involved in sports. | ru |
dc.language.iso | Русский | ru |
dc.subject | иррациональное | ru |
dc.subject | креативность | ru |
dc.subject | физкультурно-спортивная деятельност | ru |
dc.subject | характер | ru |
dc.subject | юношеский возраст | ru |
dc.subject | irrational | ru |
dc.subject | creativity | ru |
dc.subject | physical education and sports activities | ru |
dc.subject | character | ru |
dc.subject | youthful age | ru |
dc.title | Восприятие будущего в процессе занятий физкультурно-спортивной деятельностью: проблемы и перспективы | ru |
dc.title.alternative | Perception of future in physical education and sports process: problems and prospects | ru |
dc.type | Article | ru |
dc.identifier.udk | 796.011 | - |
dc.root | Теория и практика физической культуры | ru |
dc.number | № 1 | ru |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yakovlev_Perception.pdf | 225.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.