Title: | Об одном приближенном аналитическом методе решения уравнения Шредингера с гауссовым потенциалом |
Other Titles: | On an approximate analytical method for solving the Schrödinger equation with the Gaussian potential |
Authors: | Гришечкин, Ю.А. Павленко, А.В. Капшай, В.Н. Grishechkin, Yu.A. Paulenka, A.V. Kapshai, V.N. |
Keywords: | уравнение Шредингера интегральное уравнение волновая функция потенциал Гаусса гармонический осциллятор Schrӧdinger equation integral equation wave function Gaussian potential harmonic oscillator |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Гомельский государственный университет имени Ф.Скорины |
Citation: | Гришечкин, Ю.А. Об одном приближенном аналитическом методе решения уравнения Шредингера с гауссовым потенциалом = On an approximate analytical method for solving the Schrödinger equation with the Gaussian potential / Ю.А. Гришечкин, А.В. Павленко, В.Н. Капшай // Проблемы физики, математики и техники. Сер.: Физика. - 2019. - № 4 (41). - С. 7-10. |
Abstract: | Предложен приближенный аналитический метод решения уравнения Шредингера с гауссовым потенциалом. Суть метода состоит в представлении искомой волновой функции в виде суперпозиции волновых функций точно решенной задачи. Также в целях контроля точности задача была решена численным способом в импульсном представлении. The approximate analytical method for solving the Schrӧdinger equation with the Gaussian potential is proposed. The essence of the method is to represent the wave function as a superposition of wave functions of exact solving problem Also, in order to control the accuracy, the problem was solved numerically in the momentum representation. |
URI: | http://elib.gsu.by/handle/123456789/7988 |
ISSN: | 2077-8708 |
Appears in Collections: | Проблемы физики, математики, техники. Физика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Гришечкин_Проблемы_2019_4.pdf | 382.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.