Title: | Pedagogical Potential of Musical Culture Traditions of China’s peoples |
Other Titles: | Педагогический потенциал традиций музыкальной культуры народов Китая |
Authors: | Sun Xiang Beizerov, V.A. Cунь Сян Бейзеров, В.А. |
Keywords: | pedagogical potential musical culture China педагогический потенциал музыкальная культура Китай |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Гуманитарный университет |
Citation: | Sun Xiang. Pedagogical Potential of Musical Culture Traditions of China’s peoples / Sun Xiang, V.A. Beizerov // Вызовы цифровизации: новая социальность, новые культуры, новое образование : сборник материалов и докладов XXVII Международной научно-практической конференции (Екатеринбург, 10–11 апреля 2025 года) / редкол.: Л. А. Закс и др. – Екатеринбург : Гуманитарный университет, 2025. – С. 498-502. |
Abstract: | The rich and diverse musical traditions of the peoples of China offer a unique pedagogical resource for educators. This paper explores the potential of these traditions in fostering holistic development, cultural appreciation, and interdisciplinary learning. By examining various aspects of Chinese music, including its historical context, instruments, genres, and educational practices, we highlight how integrating these elements into modern curricula can enhance students’ cognitive, emotional, and social growth. = Богатые и разнообразные музыкальные традиции народов Китая предлагают уникальный педагогический ресурс для педагогов. В статье исследуется потенциал этих традиций в содействии целостному развитию, культурному восприятию и междисциплинарному обучению. Рассматривая различные аспекты китайской музыки, включая ее исторический контекст, инструменты, жанры и образовательные практики, мы подчеркиваем, что интеграция этих элементов в современные учебные программы может улучшить когнитивный, эмоциональный и социальный рост учащихся. |
URI: | https://elib.gsu.by/handle123456789/80615 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sun_Xiang_Pedagogical.pdf | 250.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.