Title: | Analysis of the Present Situation of Equal Educational Opportunity in China and Its Countermeasures |
Other Titles: | Анализ современной ситуации равных образовательных возможностей в Китае |
Authors: | Zhang Na Beizerov, V.A. Чжан На Бейзеров, В.А. |
Keywords: | equal education opportunity China educational democratization regional differences равные образовательные возможности Китай демократизация образования региональные различия |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Гуманитарный университет |
Citation: | Zhang Na. Analysis of the Present Situation of Equal Educational Opportunity in China and Its Countermeasures // Zhang Na, V.A. Beizerov // Образование в XXI веке: между рутиной и творчеством : сборник материалов и докладов XXVI Международной научно-практической конференции (Екатеринбург, 11–12 апреля 2024 года) / редкол.: Л. А. Закс и др. – Екатеринбург : Гуманитарный университет, 2024. – С. 577-582. |
Abstract: | The article analyzes the current situation of equal educational opportunity in China and proposes countermeasures to address any existing disparities. It assesses the extent to which all individuals, regardless of their background or socioeconomic status, have equal access to quality education in China. The analysis likely includes examining factors such as access to educational resources, quality of schools, funding disparities, discrimination, and barriers to education for marginalized groups. The proposed countermeasures could involve policy recommendations, initiatives, or strategies aimed at promoting equal educational opportunities for all individuals in China. This may include efforts to enhance access to education for underserved populations, address funding gaps between urban and rural schools, improve teacher training and support, combat discrimination, and promote inclusive education practices. = В статье анализируется текущая ситуация с обеспечением равных образовательных возможностей в Китае и предлагаются контрмеры по устранению существующих проявлений неравенства. В ней оценивается степень, в соответствии с которой все люди, независимо от их происхождения или социально-экономического статуса, имеют равный доступ к качественному образованию в Китае. Анализ включает изучение таких факторов, как доступ к образовательным ресурсам, качество школ, неравенство в финансировании, дискриминация и барьеры на пути к образованию для маргинализированных групп. Предлагаемые контрмеры могут включать политические рекомендации, инициативы или стратегии, нацеленные на содействие обеспечению равных возможностей в области образования для всех в Китае. Это может включать усилия по расширению доступа к образованию для неохваченных слоев населения, устранению разрыва в финансировании городских и сельских школ, улучшению подготовки и поддержки учителей, борьбе с дискриминацией и развитию практики инклюзивного образования. |
URI: | https://elib.gsu.by/handle123456789/80751 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zhang_Na_Analysis.pdf | 245.54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.