Title: CLT: Theoretical background and methodological principles
Other Titles: Коммуникативный подход в обучении иностранным языкам : теоретические основы и методические принципы
Authors: Karpenko, N.M.
Карпенко, Н.М.
Smelianska, V.V.
Смелянская, В.В.
Issue Date: 2017
Publisher: Гомельский государственный университет имени Ф. Скорины
Citation: N.M. Karpenko. CLT: Theoretical background and methodological principles / N.M. Karpenko, Smelianska, V.V. // Теоретические и практические аспекты романо-германской филологии и методики преподавания иностранных языков : сборник научных статей / редкол. : Л.И. Богатикова (гл. ред.) [и др.] ; М-во образования РБ, Гомельский гос. ун-т им. Ф. Скорины. - Гомель : ГГУ им. Ф. Скорины, 2017. - С. 89-95.
Abstract: The field of foreign language teaching has undergone many shifts over the last few decades. The purpose of this article is to closely examine theoretical background of communicative language teaching (CLT). It starts with its historical background, followed by the theories of language and learning lying behind this approach. The authors focus on the definitions of CLT given by different linguists, its primary function and goal, describe methodological principles that facilitate the language learning process, make concluding remarks. За последние десятилетия в области преподавания иностранных языков произошло множество изменений. Цель статьи – всесторонне изучить теоретические основы коммуникативного подхода в обучении иностранным языкам. Автор рассматривает историю возникновения данного подхода в свете теории языка и методики преподавания, систематизирует определения, предложенные различными лингвистами, обращая особое внимание на основную цель коммуникативного подхода и методические принципы, лежащие в основе учебного процесса.
URI: http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/23440
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Карпенко_Коммуникативный.pdf577.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.