Title: Влияние инфляции на экономический рост Республики Беларусь в условиях информационного развития
Other Titles: Impact of inflation on economic growth of the Republic of Belarus under conditions of information development
Authors: Баранов, А.М.
Baranov, А.М.
Keywords: инфляция
экономический рост
антропогенные ресурсы
информация
информационная экономика
образование
наука
inflation
economic growth
anthropogenic resources
information
information economy
education
science
Issue Date: 2023
Citation: Баранов, А.М. Влияние инфляции на экономический рост Республики Беларусь в условиях информационного развития / А.М. Баранов // Друкеровский вестник. - 2023. - № 1. - С. 26-35.
Abstract: В статье рассматривается динамика инфляции и экономического роста в Республике Беларусь за период 2012-2021 гг., приведены основные показатели развития информационной экономики Беларуси с позиции научной, антропогенной и ИТ-систем, составлена математическая модель взаимного влияния инфляции, расходов на образование, науку и ИТ-сферы на экономический рост Республики Беларусь, сделаны выводы о влиянии инфляции и макроэкономических показателей расходов на информационную экономику на эффективность экономического развития страны. = The article discusses the dynamics of inflation and economic growth in the Res-public of Belarus for the period 2012-2021, the main indicators of the development of the information economy of Belarus from the position of scientific, anthropogenic and IT systems; the author compiles the mathematical model of the mutual impact of inflation, education costs, science and IT sphere on the economic growth of the Republic of Belarus; makes the conclusion on the impact of inflation and macroeconomic indicators of spending on the information economy on the effectiveness of the country's economic development.
URI: http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/61988
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Баранов_Влияние_инфляции.pdf577.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.