Title: Интерактивные задания для формирования у студентов социокультурной компетенции
Other Titles: Interactive assignments for the formation sociocultural competence of the students
Authors: Починок, Т.В.
Pochinok, T.V.
Keywords: социокультурная компетенция
межкультурное общение
полифункциональное задание
интерактивные задания
sociocultural competence
intercultural communication
multifunctional assignments
interactive assignments
Issue Date: 2017
Publisher: Гжельский государственный университет
Citation: Починок, Т.В. Интерактивные задания для формирования у студентов социокультурной компетенции / Т.В. Починок // Вестник ГГУ : сетевой электронный научный журнал. - 2017. - № 6. – С. [1-7].
Abstract: В статье рассматривается проблема заданий для эффективного формирования социокультурной компетенции. Автор обосновывает определение, структуру, содержание и значение полифункциональных заданий для обучения межкультурному общению. Особенно подробно рассмотрены интерактивные задания, которые представлены в трех уровнях в зависимости от степени использования опор для построения речевых высказываний обучаемыми. The article deals with the problem of assignments for the effective formation of sociocultural competence. The author justifies the definition, structure, content and importance of multifunctional tasks for teaching intercultural communication. Particularly detailed are the interactive assignments, which are presented in three levels, depending on the degree of the use of supports for the construction of speech utterances by students.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/68651
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Починок_Интерактивные.pdf119.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.