Title: Образование как социальный институт: теоретико-методологические проблемы изучения
Other Titles: Education as а social institute: theoretical and methodological problems of studying
Authors: Вороненко, А.И.
Voronenko, A.I.
Issue Date: 2010
Citation: Вороненко, А. И. Образование как социальный институт: теоретико-методологические проблемы изучения / А. И. Вороненко // Философия и социальные науки. – 2010. – № 2. – С. 61-65.
Abstract: В статье анализируются основные подходы к трактовке категории «образование», теоретико-методологические проблемы социологии образования. Рассматривается предмет социологии образования, роль и значение образования в современном обществе. Характеризуется современное состояние социологии образования в Республике Беларусь. = The article is devoted to the analysis of the basic approaches to studying of the category „education“, theoretical and methodological issues of sociology of education. The author describes the subject of sociology of education, the role and meaning of education in contemporary society. The author characterizes the modern positions of the sociology of education in Belarus. Education as а social institute: theoretical and methodological problems of studying.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/79721
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вороненко_Образование.pdf96.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.