Title: Study of the Problem of Individualization of Education
Other Titles: Исследование проблемы индивидуализации образования
Authors: Wen Xudong
Beizerov, V.A.
Вэнь Сюдун
Бейзеров, В.А.
Keywords: individualization of education
differentiated instruction
personalized learning plans
project-based learning
индивидуализация образования
дифференцированное обучение
персонализированные планы обучения
проектное обучение
Issue Date: 2025
Publisher: Гуманитарный университет
Citation: Wen Xudong. Study of the Problem of Individualization of Education / Wen Xudong, V.A. Beizerov // Вызовы цифровизации: новая социальность, новые культуры, новое образование : сборник материалов и докладов XXVII Международной научно-практической конференции (Екатеринбург, 10–11 апреля 2025 года) / редкол.: Л. А. Закс и др. – Екатеринбург : Гуманитарный университет, 2025. – С. 509-514.
Abstract: The problem of individualization in education has garnered significant attention due to its potential to enhance learning outcomes and cater to diverse student needs. This paper explores the concept, historical context, theoretical frameworks, practical applications, and contemporary challenges associated with individualized education. By examining empirical research, pedagogical approaches, and institutional strategies, we aim to provide a comprehensive understanding of how individualization can be effectively implemented to foster holistic development and academic success. = Проблема индивидуализации в образовании привлекла значительное внимание из-за ее потенциала для улучшения результатов обучения и удовлетворения разнообразных потребностей учащихся. В статье исследуются концепция, исторический контекст, теоретические основы, практическое применение и современные проблемы, связанные с индивидуализированным образованием. Изучая эмпирические исследования, педагогические подходы и институциональные стратегии, мы стремимся предоставить всестороннее понимание того, как индивидуализация может быть эффективно реализована для содействия целостному развитию и академическому успеху.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/80623
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wen_Xudong_Study.pdf253.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.