Title: Семантика широкозначных глаголов в англоязычном рекламном дискурсе
Other Titles: Semantics of verbs with broad meaning in the discourse of advertising printed in english
Authors: Сажина, Е.В.
Sazhyna, E.V.
Пецевич, Н.В.
Pecevich, N.V.
Keywords: эврисемия
полисемия
рекламный дискурс
эврисемант
контекстуальное значение
eurosemy
polysemy
discourse of advertising
word with broad meaning
contextual meaning
Issue Date: 2014
Citation: Сажина, Е.В. Семантика широкозначных глаголов в англоязычном рекламном дискурсе = Semantics of verbs with broad meaning in the discourse of advertising printed in english / Е.В. Сажина, Н.В. Пецевич // Сообщество учителей английского языка: интерактивный научно-методический журнал [Электронный ресурс]. – 2014. – № 5. – С. 11. – Режим доступа: http://tea4er.ru/home/volume5/3580-2014-06-10-14-35-22
Abstract: Настоящая статья посвящена такой проблеме как функционирование широкозначных глаголов в англоязычном рекламном дискурсе. Устанавливается репертуар наиболее употребительных глаголов-эврисемантов, свойственный для англоязычного рекламного дискурса. Выявляются основные значения эврисемантов в контексте исследуемого дискурса. The present article is devoted to the study of such a problem as the functioning of verbs with broad meaning in the discourse of advertising printed in English. The repertoire of the verbs with broad meaning, which are most frequently used in the discourse of advertising printed in English, has been singled out. The main meanings of verbs with broad meaning in the context of the discourse of advertising have been found out.
URI: http://elib.gsu.by/handle/123456789/8473
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сажина_семантика_широкозначных_глаголов.pdf339.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.