Title: | Психологический аспект готовности субъектов образовательной среды к внедрению инклюзивного образования |
Other Titles: | Psychological aspect of readiness of subjects of the educational environment for the implementation of inclusive education |
Authors: | Короткевич, О.А. Зимина, Ю.С. |
Keywords: | инклюзивное образование психологическая готовность субъекты образовательной среды обучающиеся педагоги inclusive education psychological readiness the subjects of the educational environment students teachers |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Гомельский государственный университет имени Ф.Скорины |
Citation: | Короткевич, О.А. Психологический аспект готовности субъектов образовательной среды к внедрению инклюзивного образования = Psychological aspect of readiness of subjects of the educational environment for the implementation of inclusive education / О.А. Короткевич, Ю.С. Зимина // Вестник ГГУ : сетевой электронный научный журнал. - 2017. - № 3. - С. [1-9]. |
Abstract: | В статье рассмотрены современные подходы к пониманию инклюзивного образования и основные проблемы формирования готовности к его внедрению субъектов образовательной среды: педагогов, родителей и обучающихся. Описаны основные результаты эмпирического исследования психологической готовности субъектов образовательной среды к внедрению инклюзивного образования. Тhe article considers the modern approaches to the understanding of inclusive education and the main problems of formation of readiness to implement the elements of the educational environment: teachers, parents and students. Describes the main results of empirical research of psychological readiness of the subjects of the educational environment for the implementation of inclusive education. |
URI: | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/17418 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Короткевич_Психологический_аспект.pdf | 361.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.