Title: | О взаимосвязи между мотивированностью и успеваемостью студентов |
Other Titles: | On the relationship between motivation and academic performance of students of faculty of physical culture |
Authors: | Старовойтова, Л.В. Старченко, В.Н. Дубинская, М. Starovoytova, L.V. Starchenko, V.N. Dubinsky, M. |
Keywords: | студенты успеваемость мотивированность взаимосвязь корреляционный анализ students academic performance motivation relationship correlation analysis |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Издательство УГНТУ |
Citation: | Старовойтова, Л.В. О взаимосвязи между мотивированностью и успеваемостью студентов = On the relationship between motivation and academic performance of students of faculty of physical culture / Л.В. Старовойтова, В.Н. Старченко, М. Дубинская // Физическая культура и спорт в системе высшего образования : материалы VII Международной науч.-метод. конференции / редкол.: Н.А. Красулина [и др.]. - Уфа : Изд-во УГНТУ, 2019. - С. 321-323. |
Abstract: | В статье представлены результаты исследования взаимосвязи между мотивированностью и успеваемостью студентов факультета физической культуры. Установлено, что успеваемость студентов факультета физической культуры практически не связана или связана очень слабо с их мотивированностью, планами на будущее трудоустройство по специальности и причиной поступления на факультет. = The article presents the results of the study of the relationship between motivation and academic performance of students of the faculty of physical culture. It is established that the academic performance of students of the faculty of physical culture is almost unrelated or associated very poorly with their motivation, plans for future employment in the specialty and the reason for admission to the faculty. |
URI: | http://elib.gsu.by/jspui/handle/123456789/45572 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Старовойтова_О_взаимосвязи.pdf | 425.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.