Title: Невербальный аспект делового общения в формировании межкультурной коммуникативной компетенции
Other Titles: Non-verbal aspect of business communication in the formation of cross-cultural competation
Authors: Акулич, Ю.Е.
Akulich, Y. E.
Keywords: невербальное общение
деловое общение
коммуникативная компетенция
диалог
коммуникативные стратегии
non-verbal communication
business communication
communicative competence
dialogue
communication strategies
Issue Date: 2017
Publisher: Гжельский государственный университет
Citation: Акулич, Ю.Е. Невербальный аспект делового общения в формировании межкультурной коммуникативной компетенции / Ю.Е. Акулич // Вестник ГГУ : сетевой электронный научный журнал. - 2017. - № 5. - С. [1-6].
Abstract: Статья посвящена рассмотрению невербального аспекта делового общения в рамках формирования межкультурной коммуникативной компетенции. Актуальность работы заключается в необходимости принимать во внимание специфику межкультурного делового общения и поведения, учитывая уникальный невербальный код, присущий иноязычной культуре. Из наиболее эффективных средств невербального кода можно выделить жестикуляцию и дистанцирование. This article is devoted to the consideration of the non-verbal aspect of business communication in the formation of cross-cultural communicative competence. The actuality of the work lies in the need of taking into account the specifics of cross-cultural business communication and behavior having the unique non-verbal code in foreign culture. The most effective means of non-verbal code are gestures and distancing.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/68587
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Акулич_Невербальный.pdf118.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.