Title: Ретроспектива становления и перспективы развития школы нравственного воспитания кафедры педагогики «ГГУ им. Франциска Скорины»
Other Titles: Retrospective of formation and prospects of development of the scientific school of moral education of the department of pedagogics, “Francisk Skorina Gomel State University”
Authors: Кадол, Ф.
Kadol, Fedor V.
Keywords: нравственность
нравственное воспитание
теория и методика
образовательный процесс
научная школа
развитие
формирования
личность
обучающиеся
честь и достоинство личности
morality
moral education
theory and methodology
educational process
scientific school
development
formations
personality
students
honor and dignity of the individual
Issue Date: 2018
Citation: Кадол, Ф. Ретроспектива становления и перспективы развития школы нравственного воспитания кафедры педагогики «ГГУ им. Франциска Скорины» / Ф.Кадол // Сучасні тенденції розвитку освіти й науки : проблеми та перспективи : зб. наук. праць / [упорядник Ю.І. Колісник-Гуменюк]. – Київ – Львів – Бережани – Гомель, 2018. – Вип. 3. – С. 12-16.
Abstract: В статье раскрываются методические основы развития школы нравственного воспитания, теория и методика его организации. Дается анализ научных работ членов кафедры педагогики «ГГУ им. Ф. Скорины» по проблеме нравственного воспитания детей и учащейся молодежи. Выделены наиболее значимые критерии нравственного развития личности. = The article describes the methodological basis for the development of the scientific school of moral education, the theory and methodology of its organization. The analysis of scientific works of the members of the Department of Pedagogics, “Francisk Skorina Gomel State University”, on moral education of children and students is reviewed. The most meaningful criteriaof the moral development of personality are defined.
URI: https://elib.gsu.by/handle123456789/71547
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кадол_Ретроспектива.pdf843.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.