Title: | Школьная тревожность и мотивация первоклассников в процессе адаптации к школе |
Other Titles: | School alert and motivation of the principles in the adaptation to school |
Authors: | Певнева, А.Н. Ковалевская, Е.И. Pevneva, A.N. Kovalevskaya, E.I. |
Keywords: | школьная тревожность личностная тревожность учебная мотивация адаптация первоклассников дезадаптация первоклассников первоклассники начальная школа school anxiety personal anxiety educational motivation adaptation of first-graders disadaptation of first-graders first-graders, primary school |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Певнева, А.Н. Школьная тревожность и мотивация первоклассников в процессе адаптации к школе / А.Н. Певнева, Е.И. Ковалевская // Психологическое благополучие современного человека : материалы Международной заочной научно-практической конференции (11 апреля 2018 г.) / Урал. гос. пед. ун-т ; отв. ред. С. А. Водяха. – Екатеринбург : [б. и.], 2018. – Т. 1. – С. 29-34. |
Abstract: | В рамках проведенного исследования проанализированы подходы к определению понятий тревожности, мотивации, адаптации детей младшего школьного возраста; выявлены особенности тревожности и мотивации первоклассников. Повышенный уровень школьной тревожности связан со слабо выраженными личностно значимыми мотивами к обучению в школе и в целом наблюдается снижение мотивации учения. Within the framework of the research, approaches to definition of concepts of anxiety, motivation, adaptation of children of primary school age are analyzed; features of anxiety and motivation of first-graders are revealed. An increased level of school anxiety is associated with poorly expressed personally significant motivations for schooling and, on the whole, there is a decrease in the motivation for teaching. |
URI: | https://elib.gsu.by/handle123456789/73162 |
Appears in Collections: | Статьи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Певнева_Школьная.pdf | 277.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.