Title: Особенности организации процесса иноязычного обучения магистрантов неязыковых специальностей дневной формы обучения
Other Titles: Peculiarities of organization of the process of foreign language teaching for full time undergraduates of non-language specialities
Authors: Сажина, Е.В.
Sazhyna, E.V.
Keywords: магистратура
кандидатский минимум
реферат
аннотация
научное диалогическое общение
undergraduate courses
candidate minimum
abstracting
annotation
scientific dialogue communication
Issue Date: 2014
Citation: Сажина, Е.В. Особенности организации процесса иноязычного обучения магистрантов неязыковых специальностей дневной формы обучения = Peculiarities of organization of the process of foreign language teaching for full time undergraduates of non-language specialities / Е. В. Сажина // Сообщество учителей английского языка: интерактивный научно-методический журнал [Электронный ресурс]. – 2014. – № 5. – С. 12. – Режим доступа: http://tea4er.ru/home/volume5/3504-2013-12-29-16-43-43
Abstract: Настоящая статья посвящена такой проблеме как организация учебной деятельности непрофильных магистрантов очной формы обучения. Актуальность проведенного исследования заключается в попытке описать имеющийся опыт построения учебного процесса, а также путей оптимизации данного рода деятельности. Установлено, что четкая формулировка учебных задач и сопровождение учебного процесса различного рода упражнениями и видами учебной деятельности способствует успешной подготовке магистрантов к сдаче кандидатского экзамена и освоения ими необходимых навыков иноязычного общения. The present article is devoted to the problem of organization of the teaching process for full time non-language undergraduates. The actuality of the research lies in the attempt to describe the experience of organizing the teaching process as well as the necessity to look for the ways of improving the process of teaching. It has been found out that the clear formulation of teaching tasks and the accompanying of the teaching process with different exercises and kinds of teaching practice leads to the successful preparation of undergraduates for the candidate exam and the acquisition of necessary skills of foreign language communication by them.
URI: http://elib.gsu.by/handle/123456789/8472
Appears in Collections:Статьи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сажина_особенности_организации.pdf218.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.